Subscribe Now: Feed Icon

Jumaat, April 25, 2008

Hari lahir emak

19 Apr 2008 , genap 59 tahun umur mak.
AKu dan anak-anak bergegas ke PD pada petangnya , sempat juga belikan mak sepersalinan .
Sang Pencinta tidak turut serta kerana masih di perantauan Jakarta
Terharu juga bila mak cakap terimakasih bila aku nak balik ke Melaka keesokannya.
Sebegitu terharunya juga bila Idin mengucapkan terimakasih tatkala nampak aku pulang dari Giant membawa jajan kegemaran.

Apabila kesyukuran sedemikian diucapkan di atas pemberian yang begitu ringkas dan patut mahupun rutin , ia kedengaran begitu istimewa sekali.
Begitu juga aku teringat janji Allah yang akan menambahkan rahmat atas hambanya yang bersyukur.

Sang Pencinta ada mengirim sms yang menitip rindu pada anak-anak , begitu lembutnya jiwa seorang ayah walau di luar anak-anak sering menganggap Papa garang .

Tadi ada idea mendatangi fikiran , " curahkan ilmu anda"
pada siapa?
anak-anak bangsa

rasanya apabila aku mampu melakukan sesuatu dengan percuma itulah cinta kerjayaku yang sebenarnya

mungkin ia akan bertamu jua di minda ini

Hmm...seperti biasa , bila Sang Pencinta tiada di sisi pada malam hari , susah benar mata ini hendak dilelapkan....

Semoga Allah memberkati ayah bunda dan keluarga kami

Tiada ulasan: