Subscribe Now: Feed Icon

Isnin, Januari 28, 2008

Aku cinta padamu sampai mati

Jumaat lepas, dengan tak disangka-sangka, aku dan Sang Pencinta perang emosi..boleh tahan seriusnya .

Puncanya , mulut aku dan silapnya (always think that it is my fault first) aku terrrrlupa ada beberapa perangai keramat aku yang sensitif di mata hati jiwa Sang Pencinta yang terpacul keluar (padahal pada mata hati jiwa rakyat biasa bunyinya biasa sahaja)

Moralnya: Manusia mudah lupa dan itulah yang terjadi padaku

Cabarannya: elakkan bergibran dengan Sang Pencinta

Yang menariknya : Dalam masa 1 jam insiden itu berlaku , aku berjaya meluahkan sikit perasaan marah tu selama 20 minit (di belakang Sang Pencinta) dan terus minta ampun maaf (cium tangan macam biasa) bila dia menegur keterluahan rasa yang melonjak itu (sampai boleh dengar pintu berdentum dari ruang tamu di tingkat bawah).

Tapi dalam masa 36 jam lepas kejadian itu , Sang Pencinta membatukan diri sebatu-batunya dan begitu juga saya (even lovers need a holiday).

Aku rasa mengambil ruang untuk menenangkan diri itu adalah perkara sihat.

Falsafah cinta: After all these years , why give-up now ? Failure is part of learning process and is a precondition for success .

What matters are what we learn after the incident

Falsafah guru di PULAPIPRO : Jika anda tidak dicerca, dipuja dan diperkatakan tentang diri anda, maka anda belum lagi aktif dan berjaya



dan selepas 48 jam..aku masih mencintainya.....

Tiada ulasan: