Subscribe Now: Feed Icon

Jumaat, Jun 27, 2008

Ulangtahun perkahwinan

Semalam 26.6.08 genap 9 tahun usia perkahwinan kami. Tiada yang lahiriah untuk dibanggakan namun yang penting semangat perkahwinan itu yang lebih penting. Sesungguhnya kami memang pasangan yang mencabar, yalah..masing-masing anak sulung , jurutera kilang yang gila kerja , gila mempertahankan pendapat masing-masing, aku dengan angin mengamukku dan Sang Pencinta dengan angin diamnya yang membatu. Kata zodiak, aku angin dan dia air , kata org Cina, aku anjing dan dia kambing , hmm ikut takwim hijrah , kami berdua warga Rabiulawwal, dihormati dan ikut kata orang tua-tua Melayu , rezeki kami murah sebab seorang tinggi dan seorang lagi rendang (dialah..)
Apapun kesabaran maha penting dalam perjuangan perkahwinan ini ...menyelami hati budi dalam sejuta kiasan amat mencabar , menghormati Sang Pencinta dan mencintai adalah dua perkara yang berada dalam dacing kasihku....Apapun aku amat bersyukur kerana aku tahu kami berdua memang ada semangat perjuangan masing-masing, tahu kelemahan masing-masing dan paling penting melengkapi jurang senggang masing-masing

Ini lagu yang mungkin menakrifkan sebahagian perasaanku padanya...

Ada cinta..

Nyanyikanlah kasih
senandung kata hatimu

Tiada ulasan: